Пет работни дни. Толкова са нужни на един обикновен човек да се научи да рисува прилично. Това твърди Бети Едуардс, автор на книгата „Да рисуваш с дясната половина на мозъка”, която ми попадна случайно. Пълна е с интересни упражнения за стимулиране на креативната половина на мозъка. Авторката, която е титулована личност и преподавател в Калифорнийския държавен университет, твърди, че рисуването не се отличава по нищо от карането на колело. Трудно се обяснява с думи, но когато човек започне да практикува, нещата просто се случват. Развива метода си на преподаване още през 70-те години и оттогава книгата е най-използвания наръчник по рисуване за всички времена. Всъщност рисуването зависи напълно от способността да виждаш нещата такива, каквито са в действителност, като се освободиш от всички наслагвани преди това стереотипи и представи. Както казва Йода, „да се отучиш от нещата, които си научил”. Важното в случая е да успееш да превключиш от лявата половина на мозъка (рационалната и речевата) на дясната половина, която отговаря за креативността. На практика не е толкова лесно да „преминеш надясно”, понеже лявата рационална половина на мозъка обича да доминира и да контролира нещата. Така че когато излезе нова задача за решаване, лявата разумна половина напира тя да свърши работата, понеже се смята за по-бърза и по-умна. Начинът, по който най-лесно се задейства творческата дясна половина на мозъка е да се възложи такава задача, че лявата половина сама да се откаже от действието и да я предаде в ръцете на дясната страна. Това най-лесно се получава при извършване на монотонни дейности, като например плетене, шиене на гоблен, каране на колело, автомобил. Дейности, които за логиката изглеждат безсмислени. Именно тогава губим представата за време и се случва връзката с твореца в нас, дясното полукълбо. Много интересна е главата, която проследява различните периоди на развитие на креативността при децата. Къде се губи и защо творческия дух, който носиш в себе си, когато си на три. Препоръчвам за непораснали родители и не само. За хора, които се чувстват понякога на пет и харесват това.

Упражнение. Прерисуване на обърнатия портрет на Игор Стравински от Пабло Пикасо. Нарочно се прерисува наобратно, за да се омаломощи разумното полукълбо, което различава цялото и непрекъснато се опитва да класифицира и каталогизира нещата. Ето оригинала.
Много интересен метод!И аз обичам , Пикасо!Поздрави!
да, интересен е 🙂 Пикасо ми е любим заради това, че е дързък и винаги експериментира. поздрав и на теб!
Много интересна статия 😉 Благодаря за информацията. Може и аз да се пробвам да се науча!
Много хубаво споделяне 🙂 Поздрави и хубава есен 🙂
Може пък да се опитам да се науча да рисувам!