Долорес от Мадрид, хванала здраво юздите на живота

Тя се казва Dolores Promesas, което на испански означава „болезнени обещания”. Това не е истинското й име, естествено, предишното било „облак”, но се оказало неподходящо. Израснала с баща си и баба си, на някакво затънтено място до Малага, понеже майка й – французойка от юга – в един прекрасен ден тръгнала по пътя си. Оставила й кратка прощална бележка, на която пишело „Дъще, скъпа, винаги следвай звездата си”. „Не че има кой знае какъв смисъл като фраза, но е красива и си заслужава да бъде отпечатана на някоя пижама или тишърт”, казва Долорес.

В бутика на Долорес е пълно с малки месингови табелки с нейни мисли. Като „Обещавам да съм щастлива”, или пък „Автентична съм”. Това са фразите на Долорес, които тя отпечатва на тишърти или рокли. Изреченията бликват, когато приключва петгодишната й любовна история. По думите й той бил забавен, а също и добър любовник. Връзката им следвала всички цикли на пералната машина –  от омекотителя, през избелването на мръсотията, докато не се стигнало до центрофугата. Пътуванията му по работа станали многобройни. Също толкова многобройни били и любовниците му, разхвърляни из цял Мадрид. Чувствала се дълбоко унижена, докато един ден в пристъп на ярост не изхвърлила вещите му на улицата. За щастие не била сама – имало я приятелката й Пепа, котката Трини и кучето Тула.

Една нощ станала ентусиазирано от леглото, защото идеята просто си дошла, както обикновено се случва. Снимала се с полароид и отпечатала образа си на бяла тениска. После написала манифеста и запретнала ръкави. Първо с тишърти, на които отпечатвала себе си и мислите си, портретите на котката Трини и кучето Тула. После дошли роклите, много момичешки и весели. Червено, ярко зелено, жълто.

Сега Долорес е известна и има бутик на една от модните мадридски улици.

Ето и Манифеста на Долорес

Мога да обещая и обещавам, че няма да има повече болка в живота ми.

Плаках заради злините, които ми причини един мъж и живях без любов. Но това е минало.

Сега искам да хвана здраво юздите на живота си и да го управлявам.

Разбира се, че искам да се влюбя, но най-вече искам да съм щастлива.

Искам единствените сълзи, които се стичат по страните ми, да бъдат от радост. Искам да търся щастието в малките неща от живота ми.

Късметът е на моя страна и имам подкрепа отвсякъде: имам моето семейство, моите приятели, кучето ми Пера, котката Трини, но имам също и теб. („Теб“ в смисъл „мен“, неин фен).

Dolores Promesas

Обещавам да съм щастлива
Нито една сълза повече заради теб

2 thoughts on “Долорес от Мадрид, хванала здраво юздите на живота

  1. 🙂 Чудесна е. Откъде я изнамери? Нещо, което ми подобри настроението в юнската жега.

Вашият коментар

